-Al compromís de les entitats s’hi suma ara 150 persones a través del facebook
-RV valora l’oposició política, però reclama responsabilitat als partits
-El col·lectiu ecologista contacta amb la Comissió Europea per traslladar la “possible agressió” a la zona protegida de l’entorn del riu
El col·lectiu de joves ecologistes Revolució Verda es mostra convençut de que hi ha molts elements per a que el projecte de la C-55 no pugui tirar endavant. L’oposició social del projecte, sumada a la institucional i les deficiències tècniques del propi donen esperança i justifiquen la retirada total d’una nova autovia paral·lela al riu Llobregat.
La resposta de la ciutadania i de les entitats és indiscutible. Ja amb l’impuls del “Compromís amb el territori” que pretenia aglutinar entitats al voltant d’un posicionament clar va ser recolzat per una cinquantena d’entitats de tots els àmbits (de l’esportiva fins a la veïnal); ara, amb l’ajut de la xarxa social del facebook, més de 120 persones ja s’han sumat al grup “Nova C-55..12 motius per dir no”, que segueix obert per aglutinar el rebuig popular a aquesta nova infraestructura.
Políticament la resposta també sembla ferma: al rebuig unànime anterior, ara si suma l’acord de Ple on es demana la retirada del projecte de la C-55 malgrat interposar-hi
al·legacions tècniques. En relació aquest aspecte Revolució Verda vol reclamar a totes les formacions polítiques responsabilitat en la conservació del nostre patrimoni.
A més, tècnicament el projecte presenta molts interrogants, especialment pel que fa referència a l’afectació sobre el riu Llobregat i el seu entorn que resta protegit per una figura impulsada en el marc europeu: la Zona d’Especial Protecció per Aus (ZEPA). El projecte s’estendria pel perímetre d’aquesta àrea i la travessaria en dues ocasions. Malgrat aquesta no és l’única al·legació de component ambiental feta per Revolució Verda, ANDA Abrera i ADENC, sí que n’és una amb major pes.
Membres del col·lectiu ja han contactat amb Luxemburg per traslladar la “possible agressió” a la zona ZEPA. Així Revolució Verda ha contactat amb la Direcció General del Medi Ambient de la Comissió Europea, a l’espera que es resolgui el darrer procés d’exposició pública. Igualment, caldrà analitzar també la declaració ambiental i les valoracions que han de fer els tècnics del Departament de Medi Ambient de la Generalitat.
Revolució Verda considera una aberració executar la nova variant de la C-55 per raons socials, culturals, econòmiques i ambientals, i reitera la voluntat oculta del Departament del senyor Joaquim Nadal de donar construir una altra autovia que travessaria el nord-est del terme municipal d’Olesa afectant, entre d’altres, l’entorn de Ribes Blaves.
Cal doncs, una reflexió profunda del Departament d’Obres Públiques i Política Territorial sobre aquesta carretera i sobre el conjunt del model d’infraestructures del país.
Deixa un comentari